Má moje dítě opravdu hudební talent?

Většinou ke mne přicházejí rodiče dětí s otázkou, zda má jejich dítě hudební talent. Občas mne i upozorní, že Pepíček moc zpívat neumí zato Anička ano.

Není nic horšího než vystavit dítě stresu z nějakého zkoušení a zjišťování hudebních vloh. Jistě sami víte, jaký jste dokázali podat výkon ve škole základní, střední, vysoké či hudební, když jste byli ve stresu.

Moc dobrý ne, že? Určitě ne takový, jako kdybyste byli v klidu.

A tady je kámen problému veškerého procesu učení. Jakmile chcete po dítěti jen nějaký výkon a nesnažíte se, aby ho hudba, hraní na klavír či zpívání bavilo, tak moc dlouho neuspějete.

Podle mých zkušeností má každé dítě určitý hudební talent. Vždy záleží na přístupu a citlivosti učitele, aby ho rozpoznal a pomohl dítěti rozvinout. 

Naše české školství stále žije v procesu srovnávání a my často rovněž děti srovnáváme.

Nejen, že tento přístup je špatný, ale zavádí u dětí bloky, které se už projeví od 6 let výše.

Předškolní děti vesměs srovnávacím přístupem netrpí a nadšeně zpívají jako o život.

Občas samozřejmě dojde ke srovnávání mezi sourozenci, ale předškoláci jsou prostě hraví, tvořiví.

Každé dítě je osobnost a každé dítě má hudební talent.

Pokud má chuť hrát na klavír či zpívat, tak záleží jen na učiteli, zda mu pomůže jeho lásku k hudbě rozvinout či nikoliv.

 

Komentáře