Respektování osobnosti dítěte, je základem mé práce..

Výuce dětí předškolního i školního věku, se věnuji pěknou řádku let. Myslím, že základem, který mi pomáhá a to nemusím stále studovat nějaké metodické pomůcky a pokyny, je respektování osobnosti každého toho malého člověka, kterého mám před sebou.

Práce je to nádherná, ale někdy velice těžká. Vcítit do aktuálního rozpoložení dítěte, pochopení jeho jedinečné osobnosti a hledání cesty jak s tím potencionálním malým klavíristou či klavíristkou pracovat, nebývá často jednoduché.

Jedna věc mi to však usnadňuje, já prostě děti miluji.

A proto, i ti nejmenší, třeba čtyřletí špunti, kteří se na prvních hodinách drží maminčiny sukně zuby nehty a jsou trochu vyděšení, tak za měsíc už jsou na hodině sami.

Úsměv od ucha k uchu, vyberou si, zda začneme se zpíváním, malováním písniček a not nebo u klavíru a na všechno se vesměs těší.

Když odpočíváme, tak musím ohodnotit model úžasného nového auta, šatiček či mikiny s jednorožcem. Velikonoční hledání vajíček bylo u dětí také velké téma.

Občas si postěžují, že je zlobí ve škole paní učitelka a někdy nechtějí dělat nic. Jsou unavení, přešlí nebo nevyspalí.

Občas si připadám jako bruslař, který se snaží respektovat dětskou dušičku a zároveň střeží, abychom metodicky postupovali ve všech třech oblastech, kterým se v rámci přípravné hudební výchovy, věnuji.

Stejná práce mě čeká i s dětmi školního věku, ale je trochu jinačí.

Opět tancuji na tenkém ledu. Jak motivovat a moc netlačit a jak někdy už nároky trochu zvýšit, abychom sice radostně, ale postupovali vpřed.

Bohužel celá práce často přichází vniveč. Děti často už začínají hrát, umí sami správně koordinovat ruce a ten základní nejtěžší boj, jsme již vyhráli.

Jenže pak maminka objeví další nový kroužek, nebo i dva a tři a dítě je přetížené a musí jít něco stranou.

Často to bývá i klavír a je to velká škoda. Veškerá práce se totiž brzy vytratí a začínat po půl roce či roce znovu, znamená opět zdolávat stejnou cestu nadvakrát.

Snažím se rodičům vysvětlit, že přetěžovat tak malé děti tolika aktivitami, je vážně kontraproduktivní a nikam to nevede.

Nakonec, já jsem učitel, průvodce tím malým dětským hudebním světem.

Rozhodnutí, kolik činností svým dětem nandat, záleží plně na každém rodiči..

Blanka Fay
Mou životní láskou je hra na klavír, skládání písní a zpěv a jsem ráda, že tuto lásku mohu předávat dál. Můj příběh si přečtěte zde >>

E-book zdarma

Jak začít hrát na klavír a najít správného učitele

Komentáře

Přidat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře.